zaterdag 30 april 2011

Koninginnedag 2011!


 Ieder jaar, met Koninginnedag, wil Sven graag naar de vrijmarkt in het Valkenbergpark in Breda. Sinds 2008 ga ik elk jaar met hem en Tom mee. Voor Tom is het verplicht. Een levenslange taakstraf, omdat hij Sven ooit eens per ongeluk door z'n lip heeft geschoten met een luchtbuks (zonder kogeltjes, Tom begreep het principe van een luchtbuks nog niet helemaal). En nu is het een beetje een traditie geworden. :-)


 Traditie: om 10.00 uur een frietje!

Voorgaande jaren liepen we de eerste uren als zombies achter een energieke Sven aan. Sven wil namelijk niet om een uur of 9 naar de vrijmarkt, nee, het liefst staat hij er voor alle kleedjes volgeladen zijn met spullen. Dit jaar vond hij het opeens goed om om 8 uur 's morgens aanwezig te zijn! Uitslapen op Koninginnedag! Dat betekende een stuk minder 'protest'van onze kant en stiekem vinden Tom en ik het ook best leuk.

Een van m'n doelen was om vanaf dit jaar ook eens wat mee te nemen van de vrijmarkt. Een hele uitdaging als je ziet wat voor meuk er allemaal te vinden is. Sven zijn haviksoog scant ieder jaar de kleedjes, op zoek naar elektronica. Nu moest ik ook goed zoeken naar iets leuks. En, ik ben geslaagd! Ik heb drie sprookjesboeken van Dick Bruna meegenomen voor 2 euro. 

Mijn aanwinst.

 En Sven heeft, zoals altijd op het laatste nippertje, zijn buit ook binnen. Een Nintendo met het spel Duck Hunt. Waar natuurlijk flink op moest worden afgedongen. ;-)

Jeugdsentiment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten